Kolory i perfumy

perfumy
Co wpływa na Twoją decyzję przy wyborze nowego zapachu? Może przypomina Ci piękny moment, osobę lub miejsce z Twojej przeszłości? Może podoba Ci się to, co reprezentuje marka lub celebrytka, która ją popiera? Powód wyboru konkretnego zapachu może być prosty lub złożony – ale jedno jest pewne, istnieje wiele czynników, które pomagają Ci zdecydować, jakie nowe perfumy nosić.

Oczywiście perfumiarze na całym świecie poświęcają dużo czasu i pieniędzy na zastanawianie się, jakie są te powody, mając nadzieję na zdobycie większego udziału w rynku. Najczęściej przechodzą przez tony badań i jeszcze więcej testów produktów – wszyscy zadają te same pytania i wymyślają podobne odpowiedzi.

Dwóch kolegów ze Stanford Business School poszło inną drogą niż grubaski, jeśli chodzi o ustalenie, dlaczego ludzie kupują określone zapachy. Erika Shumate i Christine Luby są pomysłodawcami Pinrose, internetowej firmy perfumeryjnej. Na pierwszy rzut oka wydaje się to osobliwym pomysłem – czy można kupić zapach, gdy nie możesz użyć zmysłu węchu do przetestowania produktu, ponieważ jest on dostępny online?

Ale oczywiście dlaczego nie? Shumate i Luby wpadli na rewolucyjny pomysł – twój ulubiony kolor wpływa na twój wybór zapachu.

Połączenie dwóch różnych zmysłów

Często zapominamy przyznać, że zmysły nie działają niezależnie od siebie. Przyjemne doświadczenie często obejmuje większość, jeśli nie wszystkie, zmysły. Na przykład zapach karmelowego popcornu może sprawić, że przypomnisz sobie słodki maślany smak na języku, światła i uśmiechy karnawału, w którym go zjadłeś, uczucie słońca na plecach i odgłosy zabawnych przejażdżek. Dlatego nie jest niedowierzanie, aby uwierzyć, że używamy innych zmysłów niż nasz zmysł węchu, aby doświadczyć zapachu.

Pamiętaj, że związek między wzrokiem a zapachem na rynku perfum nie jest nową koncepcją. Dlatego perfumy nie są sprzedawane w zwykłym, standardowym opakowaniu – firmy perfumeryjne zgadzają się, że wygląd butelki jest jedną z ważnych cech sprzedaży zapachu. Ważny jest również kolor perfum. W rzeczywistości perfumiarze często dodają barwnik do zapachu, aby wyglądał w określony sposób. Jose Luis Caivano, argentyński profesor specjalizujący się w teorii kolorów, ładnie to podsumowuje: Kolory wywołują skojarzenia, takie jak kojarzenie zieleni z zazdrością, czerwieni z pasją, czerni ze śmiercią, żółci z tchórzostwem, a niebieskiego z lojalnością są bardzo znane. Oczywiście te skojarzenia są całkowicie zależne od kontekstów społecznych i kulturowych.

Jak Twój ulubiony kolor może wpłynąć na Twój idealny zapach?

Chociaż prawie wszystkie odnoszące sukcesy firmy perfumeryjne wykorzystują elementy wizualne do swoich produktów, Primrose robi to nieco inaczej – potrafili dopasować różne właściwości kolorystyczne i dźwiękowe do poszczególnych zapachów. Testy ich produktów ujawniły, że używając pewnych podpowiedzi dźwiękowych i wizualnych, mogą faktycznie przewidzieć preferencje zapachowe z 75% dokładnością.

Doświadczenie perfum Pinrose jest zarówno zabawne, jak i innowacyjne. W „Wyszukiwarce zapachów” otrzymujesz serię pytań, które wykorzystują dźwięk, fakturę i kolory w celu określenia trzech najlepszych zapachów dla Ciebie. Możesz je wypróbować przed zakupem. Jest to rzeczywiście interaktywne doświadczenie, ponieważ możesz wykorzystać swoje preferencje, aby zawęzić rodzaj zapachu, który naprawdę Cię reprezentuje.

Tak więc następnym razem, gdy będziesz w domu towarowym, przytłoczony licznymi zapachami i nachalnością sprzedawców, wykorzystaj zmysły wzroku, aby cieszyć się doświadczeniem i wybrać zapach, który jest bardziej podobny do Ciebie.